Fuglehus

I dag har vi fått hengt ut Fuglehuset.
Helt siden pepperkakehusets Pip har vært liten,
har det å mate ymse dyr vært av
spesiell interesse.

Enda en dag med deilig vårvær her på Østlandet.
Merker spesiellt godt dette året at han har blitt
stor gutt. Mye mer uavhengig av mamma, og
jeg må nok se meg utkonkurrert av
de større barna.



I skrivende stund har de syklet avgårde for å spille fotball..
Heldigvis er mitt fadderbarn på 13 år, som forøvrig er
en ypperlig barnevakt, med og passer på.

Tilbake sitter en nervøs mamma.. Føles ut som jeg har sluppet min
lille fugleunge ut for å fly alene for første gang.
En gradvis tilnærming av luft under vingene er vel på sin rette plass,
og enn så lenge, ihvertfall et par sesonger til, så
får han ikke lov til å være uten oppsyn.

Når er egentlig vanlig å la barna få litt mer frihet egentlig?
Vi bor på en forholdsvis rolig plass.

Nå skal jeg benytte anledningen til å ta en løpetur..
Denne står på repeat og full guffe i ørene:



God helg!

1 kommentar:

Victoria sa...

Herlig med vår ja! :)
Her i Nord Snør det for fullt akkurat nå, huff!

Hmm, når det er vanlig å slippe ungene litt mere løs er jo veldig individuelt.. Kommer ann på ungen tenker jeg. Linnea mi (som er 4 1/2 år) får lov til å være ute å leke med de andre barna i gata her "uten" tilsyn (jeg ser jo titt og ofte etter henne da). Hun er ikke den typen som finner på å stikke av eller sånt.

Ha ei kjempe god helg du og dine Tonje! :)

Klem