Sjørøver



Tenk, nå nærmer min egen lille sjørøver seg 3 år. Jeg kan enda ferskt i minne erindre tiden da jeg snublet opp trappen for å meddele for mannen at selveste gullet vårt hadde snudd seg fra rygg til mage. Vi stod der i trusa begge to og fiklet med videokamera og filmet intet ringere enn 20 ganger at prinsen vår snudde seg rundt, -og rundt og rundt igjen. Og nå er denne lille strikkballen vår snart 3 år. Og piratbursdag er bestillt for dagen.




Et slik muffins stativ er bestillt på http://www.cacas.no/, med tilhørende pirat muffinsformer, alle verdens kakestrøsler og sprøytetipper. Siden pepperkakedamen ikke er spesiellt god på baking, går det mye i muffins her, det er godt for både store og små, og ikke minst..-Lettvint.
Takk Toro for orginale muffins, non-stop mufins og deres utsøkte muffinsmix.


Kakedamen, som vi bestillte denne kaken av til Ole Brum 2 års dagen, er allerede tekstet og spurt om hun kan lage lignende sjørøverkake til selveste 3 års dagen. Siden hun hadde en sjørøver selv, var hun visst veldig god på akkurat denne. Hun er aldeles unik på bakefronten, og lager alle slags kaker med valgfritt godterifyll inni:-))) I år lurer jeg på om ikke sjørøverskuten skal ha gullpenger inni..




I fjor valgte vi non stop. Kan love dere at denne kaken var populær blant alle minimenneskene:-) Og ikke minst jubilanten selv.




Første bursdagen ble også feiret med sjørøverkake, men da i en annen variant..

Nå tror vel dere at denne bursdagen er rett rundt hjørnet? -Neida, det er enda litt over en mnd. til. Enda tror dere vel at vi bærer vår lille prins rundt på en gullstol og tilber ham som imamene tilber Allah. Det er jammen ikke langt unna... Men, denne iveren er nok mer fordi jeg elsker slike forberedelser. Snoke rundt, titte og få inspirasjon... Jeg sanktens elsker slikt!

Og såklart... fordi vår Sabeltann fortjener det!

Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort for å fortjene den undrende, veslevoksne, snille og utrolige gode gutten min! Jeg slår et slag for mammarollen.. Den er virkelig FANTASTISK!
Håper alle har hatt en god start på den nye uken.. Og ønsker alle en fortsatt god uke. Kast en snøball på en du er glad i. Det har jeg gjort i dag:-)
God klem fra Tonje





3 kommentarer:

Silja FullFres McQueen sa...

For et koselig innlegg! =) Kos deg masse med forberedelsene! ;)

Guttemamma sa...

Så kosleig!! Gratulerer, snart...Har noe til deg inne hos meg!! klem

tinemor sa...

Du og du for noen kaker!!
Min lille prins ble helt vil da han så dette
;-)