Ny gardin og noe attåt..

Jeg har lenge sett etter en blå liftgardin til gutterommet.. Jeg fant en til en pris a` 700,- i en interiørforretning.. men det var altfor dyrt synes jeg.. Istad stuslet jeg litt på gutterommet og skulle legge pleddet over sengestammen, da kom en fiks ide` farende! ( synes jeg selv)..
Jeg fant frem strykejernet og begynte å stryke pleddet fra Ikea, som forøvrig kostet kr. 15,-. Hang det dobbelt over gardinstangen, hentet frem et lyseblått prikkete sløyfebånd og rullet opp pleddet..
Englevinger av lin lå tilfeldigvis rett ved meg, så da limte jeg på de..
Fiks, ny lyseblå gardin, til 15 kr,-. Brukt av ting jeg hadde litt her og der, her hjemme...
Pleddet er tynt, og det er ingen som kan se at det er av fleece, med mindre man går helt innpå.. :-))))
                                        Slik ser rokokko stolen etter at mannen malte den hvit...
Den står fint plassert i stuen... Jeg så den til og med når vi satt og spiste fastelavensboller i går..
                    Svigermor bakte, og vi hadde rosa krem:-) Fin kombinasjon det!
Ellers må jeg meddele at formen usannsynlig mye bedre!! Og jeg er så glad så glad:-D :-D
Det bobler jo helt over av ting jeg har lyst til å gjøre:-) Men, jeg tar det litt forsiktig i starten...
Ellers har vi vært på Rockekonsert i barnehagen til lille Rock`n Roll i dag! Der så vi på konsert, kjøpte bilder barna hadde malt, og spiste og koste oss. Inntektene gikk til barna i Haiti. Utrolig flott tiltak synes jeg!!
Han lille her hadde svart hanekam laget av mors mascara.. og entret ikke scenen før selveste SPARTA sangen skulle synges. Da trosset han sine beskjedne aner, og sang som en trost.. Med blikket mot mamma såklart! Han er en Ihugga ishockey fan...
Det er alt det går i for tiden. Ishockeykølla er med i barnehagen, og drakta er utenpå vinterdressen ! Og barnehagen viste en herlig filmsnutt istad hvor lillehockey spilte ishockey og sang spartasangen... Mor ble jo rørt flere ganger i dag!! Barna var så flinke..
Nå er det lading til morgendagen på tapetet..
Håper alle har hatt en god start på uken!
             
 God Natt!

1 kommentar:

helen og gutta sa...

åååhhh for en kjekk blogg som jeg nettopp ramlet over. Her hos deg var det kjempekoselig og jeg kommer nok til å stikke innom her hos deg igjen:-)